Reklama

Facebook Gaming planuje wdrożyć nowe funkcje

​Facebook próbuje przebić się na rynku streamingowym. W tym celu powołał platformę o nazwie Facebook Gaming. Gigant założony przez Marka Zuckerberga teraz planuje poszerzać swoją funkcjonalność. Co takiego znajdzie się wśród nowinek? Fani mogą być niezadowoleni.

Nie od dziś wiadomo, że Twitch.tv jest hegemonem na rynku platform streamingowych. Witryna, na której odbywają się transmisje największych imprez esportowych miała przez chwilę mieć groźnego konkurenta. Mowa o Mixerze od Microsoftu.

Twór ten zrobił ogromne zamieszanie, kontraktując na wyłączność takie gwiazdy jak "Shroud" czy "Ninja" za wiele milionów dolarów. Platforma nie wytrzymała jednak próby czasu i została wygaszona. Wspomniani twórcy, którzy poprzednio streamowali na Twitchu powrócili na stare śmieci.

Twitcha próbuje też od lat podgryzać dwóch innych internetowych gigantów - YouTube (Google) oraz Facebook. Udaje się to z różnym skutkiem. Transmisje na YouTubie są bardzo popularne i potrafią przyciągnąć wiele tysięcy fanów. Z tej możliwości na polskim rynku korzysta między innymi Kanał Sportowy czy wielu YouTuberów. Nieco bardziej niszowa jest platforma gamingowa Facebooka - Facebook Gaming.

Reklama

Streamy na popularnym "FB" są trudnodostępne i z reguły znacznie mniej widzów one przyciągają. Wynika ten fakt z tego, że Facebook nie jest platformą przeznaczoną do wideo, dlatego też użytkownicy nie poszukują tam takich treści. Zarządzający popularnym serwisem społecznościowym planują jednak wdrożyć nowe funkcje.

Pojawić mają się między innymi przerwy na reklamy oraz możliwość przekazywania donejtów. Ta pierwsza funkcja zapewne nie zadowoli wielu użytkowników. Reklamy, mimo że generują przychody, to zbyt częsta ich emisja może być odpychająca, czy nawet odrzucająca od streamu.

Darowizny mają być wprowadzone w formie gwiazdek. 500 gwiazdek ma mieć wartość 5 dolarów i te pieniądze trafiałyby do autora. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy te zmiany zostaną zaimplementowane.

ESPORTER