Reklama

Według twórcy cheatów niektórzy profesjonalni gracze korzystają ze wspomagaczy

​Gracze korzystający z narzędzi ułatwiających zabawę w grach online w tym zwyczajnie pomagających uzyskać niezasłużoną przewagę nad pozostałymi uczestnikami rozgrywki są w dzisiejszych czasach istną plagą. Czy wśród tego grona znajdują się także e-sportowcy?

Cheaty zazwyczaj przykuwają uwagę osób, które chcą zapewnić sobie bezproblemową przewagę nad pozostałymi uczestnikami rozgrywki lub ich umiejętności są po prostu za słabe, aby osiągnąć sukces w danej grze. Mimo iż deweloperzy regularnie walczą z tego rodzaju narzędziami oraz ich twórcami wspomagacze nadal są obecne w wielu produkcjach sieciowych. Ostatnią grupą, którą teoretycznie można by podejrzewać o korzystanie z cheatów to e-sportowcy, jednak według autora programów do oszukiwania jest to błędne założenie.

Jak podaje serwis Esport Now, Codeinsleep odpowiadający za powstanie programów "ułatwiających" zabawę nieuczciwym graczom w Counter-Strike: Global Offensive podczas rozmowy na Reddit przyznał, iż jego zdaniem niektórzy profesjonaliści korzystają z narzędzi ułatwiających celowanie. Co gorsza rzeczeni e-sportowcy używający aimbota oszukują nie tylko podczas codziennych sesji, ale również w trakcie turniejów LAN-owych, aczkolwiek żeby pozostać niewykrytym trzeba mieć pewne umiejętności w samej grze.

Reklama

I jeśli ich zabraknie to ryzyko złapania jest dość duże. Codeinsleep stwierdził ponadto, że nie podejmuje współpracy z byle kim a jedynie osobami uczestniczącymi w ESEA Main lub wyżej z kolei w samej Europie ów wymóg spełnia około 166 drużyn. Podczas sesji pytań twórca cheatów został zapytany o dziwną akcję w wykonaniu Keitha "NAFA" Markovica i tutaj w ocenie Codeinsleep całość może być czystym przypadkiem lub faktycznym korzystaniem z aimbota.

Czy popularni na scenie e-sportowej gracze faktycznie korzystają ze wspomagaczy? Cóż ciężko to jednoznacznie ocenić, ponieważ sam Codeinsleep nie podał konkretnych dowodów na poparcie wygłoszonej tezy. Najpewniej jakiś odsetek odpala programy do oszukiwania, ale nie wiadomo jaka jest skala tego procederu. Warto wspomnieć, że w grudniu 2019 roku w CS:GO VAC bany otrzymało bardzo dużo użytkowników, a dodatkowo jeszcze wcześniej gracz 2Eggs doprowadził do zablokowania aż 15 tysięcy oszustów w czym pomogła mu sztuczna inteligencja.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy