Reklama

Twórca Apex Legends narzeka na trudy pracy w pandemii

​Globalna pandemia sprawiła, że wiele firm deweloperskich na całym świecie przeniosło się z biur do mieszkań, w ramach pracy zdalnej. Warunki w domu są często gorsze, a spraw na głowie - więcej, w tym inni domownicy. Tymczasem terminów trzeba dotrzymać, co potęguje stres i nadgodziny.

Jednym z przykładów jest sieciowe Apex Legends. "Czuję się ekstremalnie zestresowany i wypalony, starając się utrzymać sezonowe aktualizacje na takim samy, agresywnym poziomie, jak przed opuszczeniem biura. Pracuję obecnie 12-13 godzin dziennie" - pisze jeden z anonimowych twórców.

"Prawie wszystkie inne firmy (Epic, Activision, Bungie) wydłużyły terminy i harmonogramy wprowadzania treści, by uwzględnić spadek produktywności i ogólny stres oraz niepokój związane z COVID-19, ale tego samego nie można powiedzieć o Apex" - czytamy dalej w serwisie Glassdoor.

Reklama

Anonim dodaje, że włodarze studia Respawn "nie mają pojęcia" jak zarządzać projektem tego typu, stawiającym na regularne aktualizacje. "To oznacza słabe planowanie i bardzo niejakie pojęcie na temat tego, ile można zrobić w danym miesiącu" - napisano w pracowniczej recenzji studia Respawn.

Ocena pojawiła się w serwisie Reddit, gdzie pracownik zebrał sporo głosów wsparcia. Uwagę zwrócili też inni pracownicy, którzy starali się tłumaczyć problem i zapewniać, że w rzeczywistości nie jest tak źle. Wypowiedział się między innymi sam Chad Granier, główny reżyser Apex Legends w Respawn.

"Respawn i EA przygotowali wiele korzyści, by zatroszczyć się o pracowników. Płatny urlop bez limitu, jeśli ktoś czuje się źle (fizycznie lub mentalnie) albo musi się kimś zająć, zwrot pieniędzy za wszelkie zakupy do domowego biura, dodatek pieniężny na pokrycie wyższych rachunków" - wymienia.

Granier dodaje, że głośno i otwarcie mówi pracownikom, że nic wielkiego się nie stanie, jeśli spóźnią się nieco z pracą. "Powtarzam jak zgrana płyta, by mówić kierownikom, jeśli nie da się dostarczyć pracy na czas lub bez nadgodzin" zapewnia reżyser. Jak więc często bywa, prawda leży pośrodku.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Apex Legends
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy