Śląski Festiwal Nauki od e-sportowej strony

​Trzeci Śląski Festiwal Nauki w Katowicach odbył się w dniach 13-15 stycznia. Wydarzenie zorganizowało aż sześć uczelni, co mogłoby sugerować duże nastawienie na naukową i edukacyjną tematykę. Warto jednakże podkreślić, że w trakcie festiwalu coś dla siebie znaleźli zarówno fani technologii, jak i e-sportu.

Światowe sławy na Śląsku

Reklama

Dwie wcześniejsze edycje Śląskiego Festiwalu Nauki udowodniły, że ciesząca się dużym zainteresowaniem e-sportowa strefa to wyjątkowa atrakcja dla odwiedzających. Dlatego organizatorzy zdecydowali się pokazać, na czym polega fenomen profesjonalnego grania. Obok rozgrywek pojawiły się prelekcje, takie jak choćby wystąpienie Michała Kudlińskiego i Mikołaja Sinackiego, pozwalające odnaleźć się w niezwykłym świecie e-sportu. Z kolei "yam" opowiedział o swoim życiu zawodowego gracza.

Wśród godnych uwagi gości - z perspektywy fanów e-sportu - warto wymienić Yamana "yam" Ergenekona, profesjonalnego zawodnik Counter-Strike: Global Offensive z Australii. Polskę zaś reprezentowali m.in. Michał "Avahir" Kudliński oraz Paweł "Innocent" Mocek, dwie bardzo znane postacie na polskiej scenie gamingowej.

Podczas tegorocznego festiwalu nie zabrakło gości z różnych stron świata. Wśród ciekawych postaci warto wymienić amerykańską astronautkę i inżyniera NASA, Nicole Stott, która spędziła aż 100 dni w kosmosie. Na pytanie, jak tam jest, zwykła odpowiadać po prostu “cudownie". Ogromne zainteresowanie swoją osobą wzbudził także Mirosław Hermaszewski, jak dotąd jedyny Polak w kosmosie.

E-sport na festiwalu

Obok wykładów uczestnicy mieli okazję do sprawdzenia swoich sił w grach. Podczas wchodzącego w skład festiwalu Edu E-sport Cup uczniowie i studenci z województwa śląskiego rywalizowali o miano najlepszej drużyny regionu. Finałowy mecz pomiędzy ZDZ Kęty oraz Zespołem Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Meritum zakończył się zwycięstwem drugiej z wymienionych drużyn.

Atrakcją był również pokazowy turniej w grę Doom (oryginalna wersja gry ukazała się w 1993 roku). Ale nie tylko on pozwolił uczestnikom cofnąć się w czasie. Mogli oni podziwiać eksponaty katowickiego Muzeum Historii Komputerów i Informatyki - a także na nich zagrać.

O e-sporcie od technologicznej strony

Rozwój komputerów i technologii zawsze szedł w parze z rozwojem e-sportu - jedno bez drugiego nie było możliwe. Dlatego też część prelekcji poświęcono przeszłości i przyszłości sprzętu. Przemysław Jakubiec, Business Unit Manager w firmie AB S.A. będącej właścicielem marki Optimus, opowiedział choćby o tym, jak tworzone są najnowocześniejsze komputery z tym logiem.

Odpowiadając na pytania zaangażowanej publiczności o różnicę pomiędzy samodzielnym składaniem zestawów, a kupowaniem już gotowych zauważył:

Esportowa przyszłość w Katowicach

Drugą edycję Śląskiego Festiwalu Nauki odwiedziło ponad 30 tysięcy osób. W tym roku również cieszył się on ogromnym zainteresowaniem. E-sportowa strefa - nazwana przez organizatorów E-sport Point - bez wątpienia należała do najpopularniejszych atrakcji całego wydarzenia. Uczestnicy nie tylko dopingowali graczy podczas turniejów, ale brali czynny udział w warsztatach, wykładach, prelekcjach i konkursach. Była to niewątpliwie świetna rozgrzewka przed nadciągającym Intel Extreme Masters, podczas którego to wydarzenia znów będzie okazja bliżej zapoznać się z najnowszym sprzętem oraz przeżyć niezwykłe e-sportowe emocje.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: esport

Reklama

Najlepsze tematy