Reklama

Skórka CS:GO sprzedana za 100 tys. dolarów?

​Skórki w sieciowej strzelance Counter-Strike: Global Offensive osiągają niekiedy astronomiczne ceny, zwłaszcza w ostatnich latach, gdy do zabawy dołączyli gracze w Chinach. Niedawno pobito podobno rekord za skina na karabin, z kwotą zakupu wynoszącą rzekomo całe 100 tysięcy dolarów.

Mowa o karabinie M4A4, w wersji zliczającej liczbę zabójstw - StatTrak - oraz w malowaniu Howl. Taka skórka sama w sobie nie byłaby specjalnie droga ("zaledwie" kilka tysięcy dolarów), lecz w przypadku rekordu cenę podbijają cztery naklejki drużyny iBUYPOWER z turnieju w Katowicach.

Te zmagania odbyły się w 2014 roku. Był to dopiero drugi w historii turniej "Major" współfinansowany przez Valve (wygrany przez polski skład Virtus Pro). Co ważne w kontekście skina, iBUYPOWER wycofało się z CS:GO już w styczniu 2015 r., "słynąc" ze skandalu z ustawianiem meczów.

Reklama

To sprawia, że naklejki tego zespołu są w CS:GO bardzo cenne, a tutaj mamy od razu cztery sztuki na jednej broni. Jeśli dodać do tego drogocenne malowanie (Howl), StatTrak oraz wysoką jakość, cenę 100 tysięcy dolarów można chyba jakoś usprawiedliwić? Kupujący pochodzi podobno z Chin.

Naczelny "ekonom" CS:GO - ohnePixel - tylko szacuje kwotę na Twitterze, więc nie jest do końca jasne, ile dokładnie nabywca zapłacił. Co więcej, jest podobno gotowy odsprzedać skórkę dalej, ale oczywiście z zyskiem. Jest gotowy zaakceptować 130 tysięcy dolarów, co byłoby kolejnym rekordem.

Dotychczas najdroższym skinem - z potwierdzoną sumą sprzedaży - był karabin snajperski AWP w malowaniu Dragon Lore, w wersji pamiątkowej z turnieju Major. Ten sprzedał się za niecałe 20 tysięcy dolarów, więc najnowsza transakcja jest znacznie, znacznie wyższa. Ale czy prawdziwa?

W 2014 roku społeczność Counter-Strike: Global Offensive była znacznie mniejsza niż dzisiaj, więc niewiele osób pozyskało wspomnianego naklejki. iBUYPOWER było wtedy outsiderem i nie wyszło z grupy, lecz później członkowie zespołu zdobyli większą popularność - wszystko to wpływa na cenę.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Counter-Strike: Global Offensive
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy