Reklama

Rusza nowy sezon Ekstraklasa Games

W ostatnią niedzielę na antenie TVP Sport wystartował trzeci sezon Ekstraklasa Games, czyli oficjalnych rozgrywek ligowych w grze FIFA w Polsce. Turniej organizowany przez Ekstraklasę S.A. wspólnie z gronem partnerów jest częścią EA SPORTS FIFA 21 Global Series.

32 reprezentantów klubów Ekstraklasy na platformach PlayStation 4 oraz Xbox One będzie rywalizować o: nagrody pieniężne w wysokości 24 tysięcy złotych, możliwość walki o awans na Finały Mistrzostw Świata w FIFA 21 (FIFA 21 eWorld Cup) oraz udział w zamkniętych eliminacjach do reprezentacji Polski w FIFA 21 organizowanych przez Polski Związek Piłki Nożnej.

W nadchodzącym sezonie wykorzystany zostanie całkowicie nowy format rozgrywek. Będą podzielone na oddzielną rywalizację dla profesjonalnych graczy oraz na turniej online dla amatorów gry FIFA i kibiców - Ekstraklasa  Games  Open.  W  ramach Ekstraklasa  Games  Pro  przewidziano  15  kolejek  ligowych  na  obu  platformach z udziałem reprezentantów  klubów  Ekstraklasy.  Na  Finały  Sezonu  Ekstraklasa  Games  awansują reprezentanci  dwóch  najlepszych  klubów  w  klasyfikacji  drużynowej,  a  także  dwóch zawodników (po jednym na platformę) rozstawionych najwyżej w klasyfikacji indywidualnej. Stawkę w Finałach Sezonu Ekstraklasa Games uzupełni dwóch graczy z rozgrywek Open, które będą  otwarte  dla  wszystkich  zainteresowanych. 

Reklama

Dodatkową  nagrodą  dla  najlepszych zawodników w klasyfikacjach indywidualnych na obu konsolach w Ekstraklasa Games Pro, będzie  zaproszenie na finały kwalifikacji do reprezentacji Polski PZPN eFutbol. W kwietniu 2021 roku będzie ona walczyła o awans na mistrzostwa świata FIFA eNations Cup.

Każdego tygodnia miłośnicy esportowych rozgrywek będą mogli obejrzeć najciekawszy mecz kolejki  na  antenie  TVP  Sport,  na  Facebooku  TVP  Sport,  Ekstraklasy  i  klubów  oraz  na platformach  Twitch  i  YouTube  TVP  Sport.  Co  ciekawe,  pokazywane  spotkanie  w  ramach Ekstraklasa Games Pro będzie nawiązaniem do transmitowanego w ten sam weekend meczu piłkarskiej  Ekstraklasy.  Na  inaugurację,  która  odbyła  się  6  grudnia  o  godzinie  9:00, zobaczyliśmy w akcji reprezentantów Legii Warszawa, którzy zmierzyli się z graczami Lechii Gdańsk.

Faza zasadnicza w formie rozgrywek ligowych potrwa do końca lutego. Finały zmagań Ekstraklasa Games odbędą się natomiast 27-28 marca. W akcji zobaczymy łącznie ośmiu najlepszych zawodników (po czterech na platformę), którzy zagrają o awans do Global Series Play-Offs. To jedne z najbardziej prestiżowych zmagań na świecie będących przedsionkiem do Mistrzostw Świata. Wspomniane uczestnictwo zagwarantuje sobie dwóch czołowych graczy z konsoli Xbox One (bezpośredni awans dla zwycięzcy oraz drugiego miejsca na EU Regional Playoffs) oraz dwóch przedstawicieli na PlayStation 4 (bezpośredni  awans  na  EU  Regional Playoffs dla zwycięzcy turnieju oraz awans do EU Playoffs Pre-qualifier dla drugiego miejsca). W listopadzie Ekstraklasa zorganizowała 3 transmisje pokazowe z meczów 1 na 1 w FIFA 21 w wykonaniu piłkarzy klubów Ekstraklasy. Transmisje były oglądane na TVP Sport średnio nawet przez 55 tys. osób (102 tys. widzów w TV w szczytowym momencie podczas meczu Legia -Lech). Transmisje z 3 meczów pokazowych zebrały ponadto łącznie ponad 550 tys. wyświetleń online.

Ekstraklasa w listopadzie zorganizowała również turniej na rozgrzewkę przed oficjalną rywalizacja  w  Ekstraklasa  Games - do turniejów Monte Snack #BRB Cup Draft odnotowano łącznie prawie 1 tys. rejestracji graczy FIFA 21, a przy transmisjach z finałów turniejów Draft w social media Ekstraklasy odnotowano łącznie 75 tys. wyświetleń. Przed startem turnieju do grona oficjalnych partnerów dołącza marka Guseppe Dr. Oetkera. Wraz z pozostałymi pięcioma markami: KFC, Media Expert, Monte Snack, Crunchips oraz serwisem Pracuj.pl, wspiera trzecią edycję Ekstraklasa Games.

W projekt od pierwszej edycji zaangażowane jest także grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim  gamingu.  Partnerem  medialnym  jest  TVP  Sport,  kluczowa jest także współpraca z wydawcą gry FIFA 21 - Electronic Arts. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwa agencja marketingu  sportowego  Sportfive  Polska.  Od  trzeciej edycji Ekstraklasa S.A. podjęła także współpracę z agencjami RightShot i eMinePro.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: FIFA 21
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy