Reklama

Rocket League rezygnuje z lootboxów

​Popularna gra multiplayer jeszcze w tym roku ma pozbyć się jednej z mikropłatności, która w grze istnieje od trzech lat. Czyżby miało to jednak oznaczać, że branża gier będzie stopniowo pozbywać się lootboxów?

Psyonix wygląda, jakby było w trakcie jednego z największych lat w historii swojego istnienia. Gdyby informacja o przejęciu studia przez Epic Games nie była wystarczającym zaskoczeniem dla większości graczy, teraz z Rocket League zniknie jedna z mechanik, która uczyniła tę grę tak popularną.

Jak słusznie zauważa jeden z użytkowników oficjalnego subreddita, może to być decyzja wyjątkowo dobra lub tragiczna. Lootboxy w Rocket League były mocno inspirowane tymi z Counter Strike’a. Okazjonalnie, po ukończonej grze, do Waszego ekwipunku trafiała skrzynka. Jeżeli chcielibyście ją jednak otworzyć, za klucz trzeba zapłacić już prawdziwymi pieniędzmi.

Reklama

Biorąc jednak pod uwagę fakt, że razem z lootboxami w 2016 roku pojawiła się również możliwość wymiany przedmiotów kosmetycznych pomiędzy graczami, wokół trade’owania i lootboxów powstawał oddzielna społeczność. Gracze bardziej dbający o wygląd swoich samochodów wymieniali zdobywane podczas gry kosmetyki na klucze, licząc na najbardziej pożądany przez nich przedmiot lub coś wartego kilka kolejnych kluczy.

Chociaż możliwość wymiany przedmiotów pomiędzy graczami ma w Rocket League wciąż pozostać, nikt nie wie jeszcze do końca, jak po tych zmianach będzie działać system mikropłatności oraz przedmiotów kosmetycznych. Regularnie na pytania zadawane na Reddicie odpowiadają deweloperzy, jednak i oni zdają się nie znać jeszcze szczegółów dotyczących tej decyzji.

Może to jednak wyjść na dobre całej branży gier wideo. Dyskusja dotycząca lootboxów trwa wśród graczy od bardzo dawna i chociaż w tym konkretnym przypadku udało się zbudować dzięki tej mechanice oddzielną społeczność, większość tego typu mikropłatności przyprawia wyłącznie o zawroty głowy.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Rocket League
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy