Reklama

Pierwsze kompleksowe badanie na temat esportu w Polsce

Instytut ARC Rynek i Opinia wraz z Gameset - agencją marketingu gamingowego rozpoczął realizację pierwszego kompleksowego badania na temat polskich fanów sportów elektronicznych: "Polski odbiorca esportu - zwyczaje, postawy, preferencje".

Raport będzie rodzajem przewodnika dla marketerów, którzy już zaczęli lub zamierzają kierować swoją komunikację do tej grupy. Wyniki raportu dostępne będą już w kwietniu.

Esport to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż rozrywki na świecie. W Polsce ten rozwój jest tak samo dynamiczny - mamy jednych z najlepszych graczy, spore osiągnięcia i wielkie imprezy. Wiele marek już wykorzystuje potencjał tego rynku, wiele jeszcze nie, gdyż jest on na razie dużą niewiadomą, zwłaszcza w kontekście odbiorców tego rodzaju rozgrywek.

Reklama

Raport ARC Rynek i Opinia, przygotowywany we współpracy z agencją Gameset, będzie zawierał wiele informacji dla firm, które planują marketingowo zaangażować się w esport. Dodatkową wartością będą komentarze czołowych przedstawicieli branży esportowej, którzy występują w roli doradców: ESL Polska - największy organizator imprez, lokalny oddział największej firmy esportowej na świecie, PRIDE - jedna z najlepszych organizacji esportowych w Polsce, z sukcesami zagranicznymi oraz Maciej sawik Sawicki - ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem, promotor esportu, komentator i organizator konferencji branżowych.

Z raportu będzie można się dowiedzieć:

  • Kim jest polski kibic esportu i czy esport jest ważną częścią jego czasu wolnego?
  • Gdzie, w jakich sytuacjach, na jakich platformach i urządzeniach fani oglądają esport?
  • Jakie są jego/jej miesięczne wydatki na różne grupy produktów i usług oraz na gaming?
  • Skąd czerpie informacje na temat esportu, czy bierze udział w esportowych eventach stacjonarnych?
  • Jakie są jego/jej ulubione gry i typy gier i komu kibicuje?
  • Czy i jakie marki sponsorów zauważa i czy akceptuje zarówno marki endemiczne jak i nieendemiczne jako sponsorów? Jakie marki jego/jej zdaniem najbardziej pasują do esportu?


Badanie realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia na ogólnopolskiej próbie kibiców esportu, próba N=1000 kibiców w wieku 13-50 lat, w podziale na podziale na 2 grupy: N=500 entuzjastów esportu, biorących udział w rozgrywkach esportowych i/lub oglądających transmisje rozgrywek częściej niż raz na miesiąc, N=500 kibiców okazjonalnych oglądających transmisję raz na miesiąc lub rzadziej. Badanie realizowane jest metodą CAWI.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Gameset
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy