Reklama

Overwatch League nawiązuje współpracę z liderami sportu i e-sportu

​Spółka Activision Blizzard zapowiedziała dziś sprzedaż pierwszych drużyn Overwatch League reprezentujących duże miasta siedmiu przedsiębiorcom i liderom tradycyjnego sportu oraz e-sportu.

Wśród nowych właścicieli drużyn znaleźli się:

  • Robert Kraft - prezes i dyrektor generalny Kraft Group oraz bostońskiej drużyny New England Patriots (Boston)
  • Jeff Wilpon - współzałożyciel oraz partner w Sterling.VC oraz dyrektor wykonawczy drużyny New York Mets (Nowy Jork)
  • Noah Whinston, dyrektor generalny Immortals (Los Angeles)
  • Ben Spoont, współzałożyciel i dyrektor generalny Misfits Gaming (Miami-Orlando)
  • Andy Miller, założyciel i prezes NRG Esports (San Francisco)
  • NetEase (Szanghaj)
  • Kevin Chou, współzałożyciel Kabam (Seul)
Reklama

Overwatch to dzieło spółki Blizzard Entertainment, znanej na całym świecie ze swoich słynnych marek - w tym World of Warcraft, Hearthstone, StarCraft i Heroes of the Storm - z których wiele położyło podwaliny pod profesjonalny e-sport i pomogło go rozwinąć w ostatnich 15 latach. Wśród portfolio ponad 20 gier spółki Blizzard to właśnie gra Overwatch najszybciej zgromadziła wokół siebie grono ponad 30 milionów graczy.

Overwatch League, której inauguracyjny sezon wystartuje przed końcem tego roku, to okazja dla właścicieli i graczy. Reprezentowanie miast przez drużyny Overwatch League to nowość w świecie e-sportu i pomoże w rozwijaniu lokalnej bazy fanów. Aby dać drużynom czas na przygotowanie miejsc do prowadzenia oficjalnych rozgrywek na wyjeździe i u siebie, mecze pierwszego sezonu regularnego rozegrane zostaną na arenie e-sportowej na terenie Los Angeles. Rozgrywki odbywać się będą w każdy czwartek, piątek i sobotę. Więcej informacji o harmonogramie oraz biletach zostanie ogłoszonych przed startem Overwatch League.

Liga będzie generować zyski dla właścicieli drużyn dzięki sprzedaży reklam, biletów oraz praw do transmisji. Zyski te będą dzielone równo między wszystkie drużyny. Jednocześnie zespoły będą mogły zachować wszystkie zyski wypracowane lokalnie aż do określonej sumy w ujęciu rocznym (po jej przekroczeniu nadwyżka trafi do puli ligowej i zostanie rozdysponowana między wszystkimi drużynami). Dodatkowo drużyny otrzymają licencję na zorganizowanie i czerpanie zysków z maksymalnie pięciu zawodów amatorskich w roku na swoim terenie oraz będą czerpać korzyści ze sprzedaży ligowych elementów w grze Overwatch - 50% zysków z ich sprzedaży trafi do puli ligowej wspólnej dla wszystkich drużyn.

Dzięki dostępowi do globalnej bazy fanów nieosiągalnej w sportach tradycyjnych Overwatch League będzie również w stanie zapewnić reklamodawcom i sponsorom nowe możliwości w przestrzeni e-sportowej oraz lepszą kontrolę nad grupami docelowymi i analizą danych niż w przypadku tradycyjnych form reklamy.

materiały prasowe
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy