Reklama

Liga Call of Duty będzie skromniejsza, na życzenie uczestników

​Call of Duty League miało w obecnym roku rozgrywać nie tylko mecze "w domu" i na wyjeździe", ale wrócił także pomysł na pojedyncze turnieje. Zapowiadało się na ogromne nagromadzenie rozgrywek (i pieniędzy), lecz właściciele organizacji zaprotestowali, więc kalendarz został znacznie okrojony.

Jak informuje serwis Sports Business Journal, pierwszy w historii sezon Call of Duty League jest zmniejszany, zanim jeszcze się rozpocznie. 24 grudnia Activision niespodziewanie ogłosiło, że poza "ligową szarzyzną" planuje organizować także pojedyncze turnieje, w klasycznej formie.

Dlaczego? Tłumaczono, że fani cenią sobie podekscytowanie i emocje związane z rywalizacją o nagrody w krótkim terminie. Wygląda więc na to, że wprowadzony w Overwatch format ligowy nie do końca się sprawdza. Generuje za to ogromne przychody dla Activision, więc pewnie nie zniknie.

Reklama

Dziennikarz Adam Stern informuje, powołując się na własne źródła, że zespoły oburzyły się na taką zmianę. Nie tylko została ona ogłoszona nagle i bardzo krótko przez startem rozgrywek, ale - co gorsza - groziła całkowitym wyeksploatowaniem zawodników.

Warto bowiem pamiętać, że ligowy format oznacza mnóstwo podróżowania. Plan zakłada organizowanie imprez na własnej arenie, ale także odwiedzanie oponentów "na wyjeździe", a teraz jeden z weekendów miałby jeszcze zamienić się w klasyczny turniej z 8-12 drużynami.

To zbyt dużo - miały zaprotestować organizacje, a Activision podobno się zgodziło i planuje teraz ograniczenie imprez. Do ilu, w jaki sposób, kiedy - tego jeszcze nie wiemy, choć pierwsze mecze mają odbyć się już 8-9 lutego w Londynie. W formule turnieju, nie w sposób ligowy.

Problemem jest także to, że aż dziewięć z zespołów w lidze Call of Duty ma także zespoły w lidze Overwatch, a obsłużenie obu na tej samej arenie byłoby sporym wyzwaniem logistycznym i finansowym. Zwłaszcza, że zysków z Overwatch nikt - poza Activision - jakoś nie widzi...

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy