Reklama

Kryzys w branży gier wideo trwa. Kolejna fala zwolnień w Electronic Arts

Studio Respawn Entertainment, znane z rozwoju popularnej gry Apex Legends, stało się kolejną ofiarą zwolnień przeprowadzonych przez Electronic Arts (EA).

Informacje o zwolnieniu części pracowników, w tym z zespołu odpowiedzialnego za Apex Legends, zaczęły szerzyć się na platformach społecznościowych we wpisach dotkniętych pracowników i ich współpracowników.

Projektant poziomów w Apex Legends, Aaron Stump, wyraził swoje rozczarowanie sytuacją. "Nasz zespół odpowiedzialny za Apex doświadczył dzisiaj zwolnień. To smutne, że muszę pożegnać się z ludźmi, z którymi dzieliłem biurko przez prawie trzy lata" - stwierdził.

Peter Stewart, starszy scenarzysta, podzielił się swoimi refleksjami na platformie X (dawny Twitter), pisząc: "Dziś był ciężki dzień zarówno w EA, jak i w Respawn. Chociaż osobiście uniknąłem zwolnienia, moje myśli są z tymi, którzy już tego doświadczyli. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby pomóc."

Reklama

Alex Ackerman, odpowiedzialna za globalne media społecznościowe Apex Legends, również poinformowała o swoim zwolnieniu: "Po prawie pięciu latach pracy i dwudziestu sezonach Apex moja przygoda w Respawn dobiegła końca. Była to wyjątkowa część mojej kariery."

Do tej pory ani Respawn Entertainment, ani EA nie przedstawili oficjalnego komentarza na temat zwolnień. Szacuje się, że zwolnienia te są częścią ogłoszonych przez EA w lutym redukcji, obejmujących 670 stanowisk pracy. Andrew Wilson, prezes EA, wspomniał wówczas, że cięcia mają trwać do "wczesnych miesięcy kolejnego kwartału".

Zgodnie z ostatnimi decyzjami, EA planuje zmniejszyć zaangażowanie w projekty oparte na licencjach zewnętrznych na rzecz rozwoju własnych IP i gier sportowych. Poskutkowało to anulowaniem rozwoju FPS- w świecie "Gwiezdnych wojen" przez Respawn (spekulowało się, że może to być gra poświęcona Mandalorianinowi). Na razie brak informacji o wpływie zwolnień na inne projekty studia.

Opisane wyżej zwolnienia wpisują się w alarmujący trend w branży gier, gdzie tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2024 roku pracę straciło ponad 7 500 osób. W całym 2023 roku zwolniono ponad 9 000 osób. Na jakiej liczbie zatrzyma się tegoroczny licznik?

Respawn Entertainment, założone w 2010 roku przez Jasona Westa i Vince'a Zampellę, byłych współzałożycieli Infinity Ward, studia odpowiedzialnego za serię Call of Duty, szybko ustabilizowało swoją pozycję na rynku gier wideo jako twórca innowacyjnych i wysoko ocenianych tytułów. 

Studio zadebiutowało grą Titanfall w 2014 roku, która została przyjęta z entuzjazmem dzięki swojej dynamicznej rozgrywce i świeżemu podejściu do gatunku strzelanek pierwszoosobowych. Sukces Titanfalla przyczynił się do wydania kontynuacji, Titanfall 2, w 2016 roku. 

W 2019 roku Respawn wydało Apex Legends, darmową grą battle royale, która szybko stała się jednym z czołowych tytułów w swoim gatunku, zdobywając miliony graczy na całym świecie. W 2019 roku wydało również Star Wars Jedi: Fallen Order, przygodową grę akcji, która zyskała uznanie za opowieść, rozgrywkę i wierność uniwersum "Gwiezdnych wojen".

 

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Apex Legends | Electronic Arts | Respawn Entertainment
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy