Fortnite już jutro otrzyma wsparcie dla ray tracingu

​Prezentacja NVIDII z początku miesiąca przyniosła nie tylko zapowiedź nowych kart graficznych z rodziny Ampere, ale także obietnice wprowadzenia ray tracingu i DLSS w grze Fortnite.

Na szczęście nie musieliśmy długo czekać na jej realizację - Fortnite już jutro (17 września) doczeka się aktualizacji, która wprowadzi w grze obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing) oraz wsparcie dla technik Deep Learning Super Sampling (DLSS) i Reflex, czyli nowej technologii Zielonych, która odpowiada za redukcję opóźnień (lagów) w grze. NVIDIA w związku z tym postanowiła nieco rozwinąć temat, prezentując szczegóły pakietu RTX w niezwykle popularnym sieciowym shooterze.

Reklama

Ray tracing w Fortnite obejmować będzie kilka obszarów. I tak, Ray-Traced Reflections gwarantować będą realistyczne i bardzo precyzyjne odbicia graczy i otoczenia w akwenach wodnych, oknach czy metalowych obiektach. Ray-Traced Reflections to jak sama nazwa wskazuje cienie wspierane przez śledzenie promieni, gdzie dużego upgrade’u doczeka się przede wszystkim dynamiczne cieniowanie (np. poprzez zmiękczanie ceni wraz ze wzrostem dystansu od ich źródła). Poza tym ray tracing obejmie także Ambient Occlusion i globalną iluminację.

Tak więc, pomimo że Fortnite nie uchodzi za mocno zaawansowany graficznie tytuł, to może doczekać się jednej z najbardziej zaawansowanych implementacji technologii ray tracingu. Jest tu jednak pewien haczyk - NVIDIA rekomenduje włączanie odbić wspieranych przez ray tracing tylko w najpopularniejszym trybie, Battle Royale. Pozostałe efekty zalecane się raczej w trybie kreatywnym. Zieloni przygotowali nawet specjalną mapę o nazwie Treasure Run, którą dostępna będzie z poziomu trybu kreatywnego i stanowić będzie swoisty pokaz możliwości ray tracingu w Fortnite.

NVIDIA wspomina pokrótce także o obsłudze DLSS, które w skrajnych przypadkach zwiększać ma wydajność nawet trzykrotnie. Ostatnia z nowości to wspomniany już Reflex i ujawniony slajd pokazuje obniżenie opóźnień systemu do 35 ms po włączeniu tej opcji. W odróżnieniu od RTX i DLSS, technologią Reflex będą mogli cieszyć się posiadacze nie tylko kart GeForce RTX, ale wszystkich kart NVIDII od serii GeForce GTX 900. 

Daniel Górecki - ITHardware.pl

Dowiedz się więcej na temat: NVIDIA

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś na świecie

Raporty specjalne

Rekomendacje