Maciej Skrzypczak: Polska jest bardzo ważnym rynkiem Fortnite'a w Europie

Rozmawiamy z Maciejem Skrzypczakiem - szefem agencji marketingu gamingowego Gameset, która zajmuje się współpracą z Epic Games w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Poruszymy temat najgłośniejszej produkcji Epic w ostatnim czasie, czyli gry Fortnite.

Krzysztof Chałabiś: Czy mógłby pan na wstępie powiedzieć coś więcej na temat Gamesetu oraz państwa współpracy z Epic Games?

Maciej Skrzypczak: Gameset to agencja marketingu gamingowego założona na początku 2017 roku przez doświadczony zespół zajmujący wcześniej kierownicze stanowiska w agencjach DDB&tribal, OMD, Deloitte Digital, Lubię to - linked by Isobar. Wprowadzamy marki w kulturę graczy, pracujemy na rzecz esportu, a także obsługujemy komunikacyjnie twórców i wydawców gier.

Nasza współpraca z Epic Games rozpoczęła się w grudniu 2017 roku, od tego Fortnite urósł ponad dwukrotnie, a Polska stała się jednym z najważniejszych regionów. Dziś pracujemy na 16 rynkach z regionu CEE, gdzie zajmujemy się głównie kampaniami user acquisition, współpracą z influencerami i działaniami mającymi na celu angażowanie społeczności graczy. 

Reklama

Fortnite w ostatnim czasie święci wielkie sukcesy chociażby na Twitchu. Jaka jest dalsza strategia rozwoju gry, by utrzymać graczy oraz widzów na dłuższy czas?

- Tego rodzaju strategia to sekret Epic Games...,ale bazując na danych, które już teraz można znaleźć w sieci, jestem pewien, że możemy się spodziewać rozwoju w obszarze esportu, jeszcze większego angażowania influencerów, ale też celebrytów spoza świata gier. I wreszcie silnego rozwoju w mobile. Fortnite stał się elementem popkultury i ze swoją popularnością dochodzi do momentu, w którym nie znalazła się jeszcze nigdy żadna gra. 

Jakimi statystykami graczy może się pochwalić Fortnite w ostatnim czasie?

- Ponad 45 milionów graczy na całym świecie (dane z lutego, obecnie będzie ich na pewno więcej); 22 miliony obejrzanych godzin tygodniowo na Twitchu - gra jest obecnie numerem jeden i wyprzedziła League of Legends. Fortnite w Google Trends (popularność wyszukiwań) przebił już nawet Minecrafta i... Bitcoina!

W Polsce Fortnite znajduje się w TOP3 rankingu oglądanych godzin na Twitchu i z tygodnia na tydzień rośnie. 

Gameset reklamuje ostatnio, że organizować będzie turnieje i przyjmuje nawet zapisy już na takie wydarzenia, ale ogranicza to tylko do najlepszych zawodników. Czy nie lepiej by było uderzyć do szerszej publiczności i robić kilka etapów/ eliminacji, aż do wyłonienia zwycięzcy?

- Obecnie organizujemy pokazowe mecze dla najlepszych graczy i streamerów regionu CEE. W tej chwili nie mówimy jeszcze o profesjonalnej rywalizacji, mecze które rozgrywamy staramy się organizować dla zabawy i bez nagród. 

Na dzisiaj Fortnite nie posiada jeszcze funkcji, które pozwoliłyby jej stać się prawdziwą grą esportową - brak między innymi trybu spectatora. Ale twórcy gry pracują nad tym intensywnie i spodziewamy się,  że w 2018 roku odbędą się już oficjalne, międzynarodowe rozgrywki. Nie wiemy jeszcze jak będą wyglądały, Epic dopiero ogłosi swoje plany. 

Czy zaskoczeniem jest to, że coraz więcej organizacji esportowych zatrudnia drużyny w Fortnite? Na taki ruch się zdecydowało m.in. TSM, FaZe Clan czy na polskiej scenie AGO Esports.

- Nie jest żadnym zaskoczeniem, spodziewamy się, że w najbliższym czasie większość organizacji esportowych utworzy swoje dywizje Fortnite. Powstaną też nowe drużyny. Zależy nam bardzo na rozwoju sceny, więc wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu - z chęcią pomożemy.

Apropos AGO. Nawiązaliście w ostatnim czasie współpracę. Czy jest to początek szerszej kooperacji z drużyną esportową?

- Pomagamy AGO dostać się do elitarnego grona najlepszych graczy i streamerów w regionach CEE i UE, by mogli uczestniczyć w meczach pokazowych. Planujemy też działania contentowe. Poza AGO mamy w Polsce jeszcze wiele talentów. Wielu doskonałych graczy jest jeszcze nieodkrytych i będziemy pracować nad tym, żeby wkrótce dowiedziała się o nich społeczność graczy i nie tylko. Przykładem jest organizacja OnF (On Fire) gdzie grają najlepsi Polacy, wg serwisu Fortnitetracker trójka z nich należy do top 30 graczy w całej Europie.

Fortnite na polskiej scenie esportowej zadebiutował podczas Intel Extreme Masters w Katowicach. Czy planowany jest udział gry podczas następnych imprez gamingowych w naszym kraju?

- Myślę, że możemy spodziewać się silnej obecności Fortnite podczas PGA i kolejnego Intel Extreme Masters. 

Czy Epic Games planuje ukłonić się w stronę polskich graczy i stworzyć jakieś skiny do sklepu związane z naszym krajem?

- Nie możemy na ten temat nic powiedzieć.

Jak prezentuje się zainteresowanie grą w Polsce na tle innych krajów w Europie? Czy Polska jest ważnym krajem dla Epic Games pod kątem rozwoju sceny?

- Polska jest jednym z najważniejszych rynków w Europie. Polacy pokochali Fortnite! Epic rekrutuję właśnie community managera dedykowanego Polsce i jestem pewien, że oznacza to intensyfikację działań w naszym kraju. 

Myślicie o współpracy z dużymi grupami/stronami społecznościowymi związanymi z grą w naszym kraju? Największa z grup na FB posiada aż 20 tysięcy członków.

- Prowadząc działania dla Fortnite współpracujemy z tymi grupami, wymieniamy się informacjami i pomagamy w rozwoju. 

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Fortnite | esport | gry
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy