Reklama

Uniwersytet w Kentucky wprowadza gamingowy program

​Obecne czasy w większym stopniu determinują uaktualnienie nowego systemu nauczania w szkołach i na uczelniach. Coraz częściej pojawia się bowiem temat esportu jako nowej aktywności dla uczniów i studentów. Na wprowadzenie takiego programu zdecydował się uniwersytet w Kentucky.

Esport regularnie zatacza szersze kręgi. Nowoczesna rozrywka około sportowa trafia bowiem do szerszego grona odbiorców, dlatego też coraz chętniej łączą się z nim znane marki. Rozgrywki w gry komputerowe przenikają jednak do świadomości również w inny sposób, czego dowodem jest fakt, iż własny zespół planowało założyć U.S. Army. Temat przejawia się również w kwestii nauczania. Nawet w Polsce wprowadzanie esportu do szkół stanowi częstszą praktykę. Nie tylko w naszym kraju instytucje zajmujące się nauczaniem chętniej przekonują się do esportu.

Reklama

Na dodanie nowej dyscypliny sportowej do swojego programu nauczania zdecydowała się wprowadzić uczelnia w Kentucky. W tym celu uniwersytet porozumiały się z Gen.G, które w esporcie odgrywa dość ważną rolę. Firma założyła bowiem akademię w Korei Południowej, rozwijając w ten sposób pierwszy esportowy zintegrowany program akademicki na świecie. Ponadto "GG" zajmuje się zespołami w takie produkcje, jak Call of Duty, Overwatch czy też Fortnite.

Co do współpracy na linii firma - uczelnia, to ma ona kilka określonych celów. Przede wszystkim chodzi o stworzeniu nowej przestrzeni dla studentów. Takie ruchy pozwalają bowiem uczniom i studentom rozwijać pasję do esportu, przy okazji nie tracąc przy tym możliwości uczestnictwa w uczelnianych inicjatywach. Porozumienie ma także sprawić, by jak najwięcej instytucji zaangażowało się w projekt. Mówi się, jakoby do przedsięwzięcia chciała dołączyć również uczelnia medyczna z Lexington, mająca ponad 20 tysięcy studentów.

W całej inicjatywie istotny jest fakt, iż program nie znajduje się pod egidą NCAA, czyli związków sportów akademickich. Tym samym zarówno organizatorzy, jak i studenci mają dużo większą swobodę działań w projektowaniu prowadzenia projektu. Wspomniane grupy mają nad czym myśleć, gdyż esportowe przedsięwzięcie będzie czerpało pieniądze z budżetu sportowego, który wynosi 128 milionów dolarów.

Wspomniany stan nie jest pierwszym, gdzie zdecydowano się na wprowadzenie elektronicznych zmagań do uniwersytetów. Wcześniej takie ruchy wykonały m.in. stany St. Louis oraz Utah, działające w tej materii już od 2017 roku. Niedawno z kolei podobny projekt zainicjowała u siebie Kalifornia.

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy