Reklama

Nike krytykowane za nudne koszulki zespołów League of Legends

​Esport to coraz większe pieniądze, co oznacza zainteresowanie firm, które na co dzień nie zajmują się grami. Adidas podpisał niedawno umowę z popularnym streamerem Ninja, a wczoraj ogłoszono, że Nike wyprodukuje koszulki następnego sezonu League of Legends Pro League w Chinach.

Od razu dla wszystkich zespołów! Esport w Chinach to ogromny i lukratywny rynek, a League of Legends to jedna z najpopularniejszych dyscyplin w tym kraju. Nie powinno więc dziwić, że Nike - jeden z największych producentów odzieży sportowej na świecie - wkroczy do akcji ze swoim logo.

Inne dyscypliny esportu na całym świecie także coraz częściej przebierają swoich graczy w jednakowe koszulki z mnóstwem sponsorów, jak w tradycyjnych sportach. W przypadku opisywanego kontraktu Nike sprawa jest na tyle interesująca, że firma od razu produkuje stroje dla wszystkich zespołów.

Reklama

Z tego biorą się właśnie kontrowersje. Otóż zaraz po ogłoszeniu inicjatywy i ujawnieniu wzorów gracze podnieśli krzyk. Co tak kontrowersyjnego może być w prostych koszulkach? Otóż właśnie to, że są za proste. Co więcej, wszystkie wyglądają tak samo, jeśli nie liczyć zmieniających się kolorów.

Jeśli chcemy więc kupić strój gracza z przyszłego sezonu League of Legends Pro League w Chinach, musimy liczyć się z tym, że będzie on bardzo prosty, a jedynym ozdobnikiem jest łamiąca się na piersiach linia, przypominająca nieco szeroką literę "V". do tego logo zespołu i nic więcej.

Kłopoty potęguje informacja prasowa, w której Nike zapewnia, że każda koszulka obejmuje "elementy unikatowe dla społeczności graczy", by jednocześnie tłumaczyć, że identyczne wzory mają sens, ponieważ "symbolizują ruch i współpracę drużynową". Brzmi dość komunistycznie.

Warto wspomnieć, że Nike było niedawno krytykowane także za swoje piłkarskie koszulki, które - poza kolorem - także wyglądały identycznie. Być może projektanci w tej firmie są po prostu wielkimi fanami kombinacji klawiszy Ctrl+C oraz Ctrl+V.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Nike
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy